El Festival de Cinema de Sitges arrenca aquest dijous, dia 7, la seva 48a edició. Títols tan diversos com ara "Los ojos de Julia" o "I saw the devil" són algunes de les propostes que arriben al certamen en un moment en què segons el director del Festival, Àngel Sala, “no hi ha crisis” en el gènere fantàstic, perquè és un dels més barats de produir i es poden realitzar bones pel·lícules amb pressupostos baixos.
El Festival arrencarà amb la presentació de “Los ojos de Julia”, del català Guillem Morales i protagonitzada per Belén Rueda i Pablo Derqui. Durant els 10 dies de festival, el públic podrà gaudir d'una gran varietat de gèneres, temàtiques i tendències diferents que demostren el bon estat de salut del cinema fantàstic. En la secció Oficial destaca la presència del cinema català, amb un tota de deu produccions. A banda del film inaugural es podran veure “14 días con Víctor”, de Román Parrado; “Atrocious”, de Fernando Barreda; “Agnosia”, d'Eugenio Mira; “De mayor quiero ser soldado”, de Christian Molina; “Uncle Bonmee who can recall his past lives”, d'Apichatpong Weerasethkul; “Finisterrae”, de Sergio Caballero; “Lo más importante de la vida es no haber muerto”, d'Olivier Pichet, Pablo Marín i Marc Recuenco; “La nit que va morir l'Elvis”, d'Oriol Ferrer; i “Fin”, de Luis Sampieri.
La pel·lícula inaugural, “Los ojos de Júlia”, és un thriller protagonitzat per Belén Rueda i produïda per Guillermo del Toro. El film narra la història de la Júlia, una dona que investiga el suposat suïcidi de la seva germana bessona al mateix temps que es va quedant cega culpa d'una malaltia. Morales ha dit que la pel·lícula parla sobre la “mirada i la visió' i sobre les 'coses invisibles i les visibles” al mateix temps que és una reflexió sobre el fet de quedar-se progressivament cec.
El director Roman Parrado arriba al festival amb '14 días con Víctor', una història sobre un fets 'presumptament reals' ocorreguts a Londres quan el tímid Víctor es troba amb el Martin i l'Anna, dos artistes amb una peculiar mirada sobre l'art que munten una exposició després de la qual Víctor desapareix. Parrado ha remarcat que s'han volgut fixar en la part més psicològica dels personatges per tal de no fer una pel·lícula molt dura. Així, Parrado ha dit que el film és una reflexió sobre la causa que pot dur algú a fer coses extremes, sobre el sentiment de pertinença a un grup pel fet de sentir-se socialment inadaptat.
Compartint direcció, Olivier Pictet, Pablo Martín Torrado i Marc Recuenco presenten “Lo más importantes de la vida es no haber muerto”, la història de Jacobo, un afinador de pianos que confia en el seu do diví per afinar pianos. “Es una tragicomèdia amb tocs grotescs”, ha assegurat Recuenco, qui ha afegit que el film ja s'està projectant als cinemes de Suïssa on està tenint una bona rebuda. També passaran per la Secció Oficial de festival Sitges 2010 'Atrocious', de Fernando Barreda; 'Agnosia', d'Eugenio Mira; 'De mayor quiero ser soldado', de Christian Molina; 'Uncle Bonmee who can recall his past lives', d'Apichatpong Weerasethkul; 'Finisterrae', de Sergio Caballero; 'La nit que va morir l'Elvis', d'Oriol Ferrer, i 'Fin', de Luis Sampieri.
Premis honorífics
L'actor francès Vincent Cassel, intèrpret en títols com ara 'Black swan', 'El odio' o 'Ocean's Twelve' rebrà aquest dijous el Gran Premi Honorífic que cada any lliura el Festival de Cinema de Sitges, que aquest 2010 arriba a la seva 48a edició. Es reconeix així, segons el director del certamen Àngel Sala, 'un gran actor, més que un actor de cinema fantàstic'. Rebecca de Mornay, protagonista de 'La mano que mece la cuna' i també de 'Mother's day', la pel·lícula que clourà el festival, rebrà per la seva banda el Premi Màquina del Temps, que Sala ha definit com a 'dolenta clàssica'. Caroline Munro, Sid Haig, Julio Coll i Julie i Roger Cornan, rebran també durant la celebració del festival, la Maria Honorífica, un premi que enguany també recau al català Josep Maixenchs, fundador de l'ESCAC, per 'la seva contribució al cinema català' i la seva 'aportació d'idees'.