El darrer cop que Rosa Codina-Esteve va mostrar la seva obra pictòrica a Mataró va ser l’any 1992, a la sala d’exposicions que hi havia a l’edifici de l’Ajuntament. Més de 16 anys després, el Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes tècnics ha saltat el deute que la ciutat tenia amb l’artista i li ha obert les portes per tornar a exhibir els seus treballs a casa seva. Codina-Esteve, “una de les artistes més importants de la ciutat”, en paraules del crític Pere Pascual, va inaugurar divendres la mostra “L’empremta de l’encens” a la sala d’exposicions del Col·legi, a Can Xammar, fruit de la col·laboració entre l’entitat i l’associació Sant Lluc per l’Art. L’exposició està formada per prop d’una desena d’obres, la majoria de gran format, alguens de les quals ja es van poder veure recentment al Museu d’Art Modern de Girona i a la galeria Àmbit de Barcelona. Comissariada per Teresa Roig, de l’associació Sant Lluc.
L’empremta de l’encens presenta una Codina-Esteve intimista i subtil, amb un seguit d’obres molt elegants, aparentment simples però de gran complexitat tècnica. Durant l’acte inaugural, que va omplir la sala del Col·legi, Pere Pascual va destacar la “màgia i el misteri” que desprenen les obres de l’artista mataronina. “Per a mi, Rosa Codina és una debilitat”, va apuntar Pascual, que va definir el treball de la mataronina com “un lligam entre el passat i el present, que aguanta el pas del temps gràcies a un equilibri perfecte entre concepte i forma”. Després del parlament del crític d’art, Codina es va limitar a donar les gràcies al Col·legi d’Aparelladors i sobretot a la comissària Teresa Roig i la “il·lusió” que ha mostrat en el projecte. Codina va donar les gràcies per les mostres de suport, ja que l’art “és una recerca solitària, un diàleg constant entre l’individu i l’obra”.