L’eclecticisme és la tònica dominant en la programació de cinema del mes d’abril al teatre Monumental, organitzada per l'IMAC en col·laboració amb els cinemes Verdi de Barcelona. L’espectador hi podrà trobar des de títols recents del cinema nordamericà, com Revolutionary Road o El desafío: Frost contra Nixon fins a una mostra del nou cinema hongarès (Kontroll), passant per un documental català dedicat a l’assassí en sèrie El Arropiero.
Kontroll és precisament l’encarregada d’obrir la programació el dijous, dia 2. El film de debut del director Nimrod Antal, estrenat l’any 2003, es va endur nombrosos premis, com ara l’Award of the Youth del Festival de Cannes o el principal premi del Festival Internacional de Cinema de Chicago, a més d’una nominació als Premis del Cinema Europeu. El film se centra en el jove Bulcsú, revisor de bitllets, i està rodada gairebé integrament al sistema de metro de Budapest en condicions força precàries (tan sols podien enregistrar de matinada, quan no circulaven els combois, i sense cap mena de col·laboració de l’autoritat del transport local ). Kontroll, però, no és l’única producció europea que es podrà veure al Monumental de la mà del habitual conveni amb els cinemes barcelonins Verdi. La més curiosa és la britànica El hijo de Rambo, de Garth Jennings, que narra les peripècies de Will, criat sol en una secta de puritans en què la música i la televisió estan prohibits. Es revoltarà contra la repressió que pateix quan cau a les seves mans una còpia pirata de la pel·lícula Rambo. Ja se l’ha comparat amb films com Pequeña Miss Sunshine o Billy Elliott.
Les dues darreres pel·lícules del mes són les que presenten més interès mediàtic. Per un costat, Revolutionary Road, l’adaptació cinematogràfica del best-seller de Richard Yates. Leonardo DiCaprio i Kate Winslet protagonitzen aquest film de Sam Mendes que se centra en la monotonia i la falta de comunicació en el sí de la parella. Winslet es va endur un Óscar i un Globus d’Or per la seva interpretació. Per l’altra banda, Frost contra Nixon retrata la relació entre el periodista David Forst i el president nordamericà cessat pel cas Watergate. La pel·lícula, dirigida per Ron Howard, adapta una obra de teatre de Peter Morgan i recull les set entrevistes que Forst va fer a Nixon, en les quals els dos protagonistes aconsegueixen sincerar-se i mostrar les seves inseguretats, pors i errors.
Un dels títols més curiosos de la programació és Arropiero, el vagabundo de la muerte, un documental dirigit per Carles Balagué que recupera la vida de Manuel Delgado Villegas, més conegut com El Arropiero, el major assassí en sèrie de la història de la criminologia espanyola. El Arropiero, un vagabund que venia la seva pròpia sang, va ser detingut l’any 1971 a El Puerto de Santa Maria després de confessar fins a 48 crims, sense deixar-se cap detall, tot i que la policia només en va poder provar set. El mes d’abril al Monumental es completa amb dues pel·lícules més: l’alemanya Cerezos en flor, en què una parella emprèn un viatge quan el marit pateix una malaltia terminal; i La Teta Asustada, de Claudia Llosa, que es fixa en Fausta, una dóna que pateix una malaltia que es transmet per la llet materna de les dones violades o maltractades durant la guerra del terrorisme a Perú.