És el projecte més gran en què ha treballat mai Joan Peran, un dels homes forts de la Sala Cabañes. S'hi mouen unes 120 persones la meitat tècnics i l'altra meitat actors i fa que hi treballa quasi un any i mig. Va ser al gener de 2004 quan Peran es va trobar amb el polifacètic Genís Mayola per encarar el muntatge d'una opereta coneguda pels catalans perquè Dagoll Dagom la va portar a l'escenari el 1996 amb el desaparegut Carles Sabater com a cap de cartell: Els Pirates de Penzance, de Gilbert i Sullivan.
De fet el que podran veure els que s'acostin a la Sala Cabañes a partir de dissabte, dia 14, és un remix de les versions catalana, anglesa i nord-americana del muntatge. Una versió que s'ha acabat dient «del Maresme» perquè les seves bromes i acudits només s'entenen en aquest àmbit territorial. «És una peça molt divertida, dura dues hores, i segur que s'ho passaran bé», ha explicat Joan Peran recordant que a l'assaig general la peça va arrencar molts riures de la platea. «Se'n riu una mica de la tendència que tenim a obsessionar-nos amb el nostre honor», ha afegit.
Orquestra amb set instruments
L'adaptació musical de la peça, originalment escrita per a cinquanta instruments, ha suposat un gran esforç per a Mayola, responsable de la part musical. Gràcies a les bones arts del músic, s'ha rebaixat el número fins a set. A més, però, que sigui una opereta ha complicat força la cosa a l'hora de fer el càsting de veus. «Ens pensàvem que no, però al final a la mateixa casa hem trobat tot el que buscàvem».
Dissabte dia 14 A les 10 de la nit a la Sala Cabañes. Preu: 9 e (plat.), 8 e (amf.)
Reserva d'entrades al telèfon: 93 790 12 13
Per més informació: http://www.elspastoretsdemataro.org/muntatges.htm
lcde04@hotmail.com
Llegeix la
crítica de Judith Vives