-

capgros.com

Hernández Pijuan, Alcoy i Domènec, nous protagonistes a Ca l’Arenas

El dijous 28 de febrer s'inauguren dues noves mostres de la temporada “Art a Mataró. 1942-1958: els anys de la represa”

El centre d’art de Ca l’Arenas continua amb la seva temporada “Art a Mataró-1942-1958: els anys de la represa”, que recupera el ressorgiment cultural i artístic de laciutat després de la Guerra Civil i els anys més durs de la postguerra. A partir d’aquest divendres, dia 6, s’inaugura una nova exposició dins d’aquest cicle, amb peces de dos artistes tan destacats com Joan Hernández Pijuan i Eduard Alcoy, així com també una instal·lació del mataroní Domènec. La mostra està comissariada per Àlex Mitriani.

A la Sala 1 i Galeria es podrà veure l’exposició “Eduard Alcoy / Joan Hernández Pijuan. Creixement i evolució”. La mostra està formada per diferents olis i gravats d’aquests artistes, obres totes elles exposades a Mataró a mitjans dels 50. Pijuan i Alcoy formaven part d’una nova generació d’artistes joves que van destacar durant aquella dècada amb una pintura entre figurativa abstracta. Les seves exposicions a Mataró, ciutat que va donar peu a postres d’art contemporani molt destacables en aquells anys, van ajudar a emergir a aquests dos creadors. La mostra permet apreciar la seva profunda evolució. Les peces són cedides de les col·leccions particulars i d’alguns museus del país.

Domènec, arquitectura i crítica
La Sala 2 exposarà “Arquitectura española (1939-1975)”, una producció de l’artista mataroní Domènec amb el projecte Mataró Art Contemporani (MAC). El muntatge planteja una crítica a la societat franquista a partir de les obres arquitectòniques que es van construir amb el sacrifici de presoners republicans. Domènec, artista visual mataroní, ha fet una recerca de diferents edificis que es van construir fent servir els presos com és el cas de l’Arco de La Victoria de Madrid, Cárcel de Carabanchel i la reconstrucció del poble de Vilanova de la Barca, entre d’altres. L’exposició està configurada per plànols dels edificis sobre un fons de color negre. Segons Àlex Mitrani, “en l’objectivitat i el contrast es revela el rastre arquitectònic d’un crim humà i polític”. “Art a Mataró1942-1958: els anys de la represa” és la primera de les tres temporades del cicle “Revisions, 75 anys d’art i cultura a Mataró”, que s’allargarà fins al 2016.



Etiquetes: