Josep Maria Pou dirigeix al teatre Monumental 'Prendre partit', un clàssic de Ronald Harwood centrat en la controvertida figura del director d'orquestra Wilhem Furtwängler, jutjat -i absolt-, sota l'acusació de col·laborar amb el règim nazi. Pou, que interpreta el compositor, i Andrés Herrera, en el paper de director de les investigacions de la comissió antinazi, encapçalen el repartiment. L'obra, diu Pou, no dóna respostes sinó que convida l'espectador a mullar-se davant la pregunta: "Va ser Furtwängler un col·laboracionista o bé un artista per sobre del bé i del mal?". Una funció que remourà l'espectador i el farà sortir del teatre amb preguntes i reflexions, ha defensat.
Inspirada en fets reals, 'Prendre partit' proposa interrogants del debat universal sobre art i política, sobre cultura i poder, en base al conegut cas del gran director d'orquestra alemany Wilhem Furtwängler, que va ser acusat de connivència amb el règim nazi en no haver-se desvinculat de l'Orquestra Filharmònica de Berlín durant el nazisme. L'obra de Ronald Harwood, estrenada el 1995 a Londres sota la direcció del seu amic Harold Pinter, confronta dues visions. La del director acusat (Josep Maria Pou) i la del major Steve Arnold (Andrés Herrera), encarregat de dirigir les investigacions de la Comissió Antinazi per als Artistes, prèvia al judici a Furtwängler. Les investigacions i l'interrogatori al compositor fan aflorar també dos posicionaments sobre la qüestió, i conviden l'espectador a posicionar-se, a prendre partit, al respecte.
Va ser Furtwängler un col·laboracionista o bé, com ell sostenia, va fer l'únic que podia i havia de fer un artista en aquell context, això és, refugiar-se en l'obra d'art i situar-se per sobre del bé i del mal?. 'Prendre partit' no dóna "solucions" a la pregunta, ha manifestat Josep Maria Pou, però en canvi "remou l'espectador" i farà que surti del teatre "amb les butxaques plenes de reflexions i preguntes per molt temps".