Toni Grané (al centre), durant la presentació de la nova temporada

V. B.

La nova Junta de Sala Cabañes prepara una petita revolució a l'entitat

Els nous responsables del teatre presenten la temporada 2009-2010 ‘heretada' de la direcció anterior però treballa per impulsar canvis importants

Treballar en la reorganització interna per afrontar el futur en millors condicions. Aquest és l’objectiu de la nova Junta de la Sala Cabañes, que prepara una petita revolució en el sí del teatre del Centre Catòlic. Els nous responsables, liderats per Toni Grané després del canvi que es va produir a la junta el mes de juliol, van presentar dilluns passat la programació teatral 2009-2010, però van dedicar bona part de la roda de premsa a exposar les noves iniciatives que prendran. Entre les més importants, destaquen la voluntat de crear una comissió de programació per decidir “el perfil d’obres que volem”, segons Grané; estudiar com encabir iniciatives semi-professionals a la sala, fugint de l’amateurisme com l’únic pal de paller; o buscar un nou espai fora de les parets del Centre Catòlic per donar sortida a obres més arriscades o que requereixin altres formats.

El nou president de la Sala va sorprendre en parlar dels Pastorets, l’emblema de l’entitat. Va assegurar que la nova Junta no vol que l’obra “sigui un llast, sinó una font d’oportunitats”. Que dirigir-la sigui “un honor i no una càrrega feixuga”. Es desprèn per tant que un dels reptes de la Junta serà injectar nova vida a uns Pastorets que, segons les paraules de Grané, ara mateix generen alguns dubtes en les interioritats de la Sala. En aquest sentit, Grané va anunciar que l’entitat iniciarà un debat sobre els “trets característics” dels Pastorets, que acabarà desembocant en un document que s’haurà d’aprovar en assemblea aquesta temporada.

Altres iniciatives que la Junta vol crear o enfortir són l’aula de lectura dramàtica, la creació de la Coral de la sala, que participarà de les activitats de l’entitat i alhora comptarà amb una programació pròpia; els concerts a La Saleta, que s’inicien el proper 16 d’octubre; el nou carnet d’Amic de la Sala, creat per als simpatitzants de l’entitat i que permetrà obtenir descomptes i col·laborar en la seva activitat social; i el projecte “Memòria viva”, que pretén crear un fons documental a partir d’entrevistes amb persones més o menys conegudes que hagin passat pel teatre mataroní. Altres reptes per aquesta temporada seran la celebració del desè aniversari de l’escola teatral La Saca, que actualment compta amb una cinquantena d’alumnes, i el 125è del Centre Catòlic.

Una programació ‘heretada’
Tot aquest reguitzell de noves iniciatives i reorganitzacions internes no s’acabaran de notar, però, en la programació teatral d’aquesta temporada. Una programació que Grané va reconèixer que ve heretada de l’anterior junta i que, de fet, va donar el tret de sortida el 26 de setembre amb la reposició del musical Annie. Grané va destacar que, llevat el novembre, “cada més hi haurà una obra de producció pròpia”. Aquest octubre serà el torn d’un clàssic del teatre català. El Cafè de la Marina, de Josep M. de Sagarra, amb direcció de Carles Maicas. El desembre i el gener són els mesos dels Pastorets, de nou amb la direcció d’Antoni Blanch, mentre que el mes de febrer s’estrenarà la comèdia d’embolics No et vesteixis per sopar, un vodevil de Marc Camoletti que dirigirà Josep Maria Rabassa. Sala Cabañes també aposta per recuperar una de les obres més conegudes de T de Teatre, Criatures, que portaran a escena Àngels Cabezudo, Eva Canals, Montse Cusachs i Lídia Rovira. La intriga de 8 dones, de Robert Thomas, que comptarà amb música en directe, serà la protagonista durant el mes d’abril, mentre que l’estrena de Fires serà Josep i el seu abric multicolor, el famós musical d’Andrew Lloyd Webber i Tim Rice, amb la direcció de Toni Grané.

Fora del programa de produccions pròpies, la Sala Cabañes rebrà la visita del popular humorista i imitador mataroní Pep Plaza, el Pep Guardiola de ‘Crackòvia. Plaza presentarà el dia 7 de novembre l’espectacle Clònica d’humor, amb la direcció musical de Pep Sala. “És el retorn a casa del fill pròdig”, va bromejar Grané, recordant que Plaza és un dels molts actors d’èxit que s’han format a Sala Cabañes