-

Salva Fernàndez/ACN

El Maresme vol que el modernisme de la comarca generi més turisme cultural

El Consorci de Promoció Turística i el Consell Comarcal presenten l'opuscle 'Modernisme al Maresme'

El Maresme aposta pel modernisme com una eina per generar més turisme cultural a la comarca. Per això, aquest dijous, dia 6, el Consorci de Promoció Turisme del Consell Comarcal ha presentat  un opuscle que sota el nom "Modernisme al Maresme" presenta quatre rutes modernistes per quatre pobles de la comarca i un catàleg de gairebé 100 edificis modernistes. Se n'editen 6.000 en quatre idiomes -s'ha omès el rus tot i que aquest tipus de turista és cada vegada més creixent al Maresme- i s'ha presentat a la Nau Gaudí, la "porta d'entrada al modernisme de la comarca" segons les paraules de Miquel Rey, regidor de promoció econòmica de Mataró.

Tal i com ha explicat Rey, el turisme cultural és "indispensable" ja que el turisme de platja "no només busca això" i necessita que li cridin l'atenció "noves experiències". Per això, des del Consell Comarcal consideren que si volen fer que els turistes gastin al Maresme necessiten oferir una "experiència que ha de ser complerta i positiva". En aquest sentit, les rutes modernistes que proposa el primer opuscle 'Modernisme al Maresme' són, segons Rey, un "atractiu claríssim" en una comarca d'alt potencial artístic i arquitectònic. La guia recull prop d'un centenar d'edificis i quatre rutes detallades per quatre dels municipis més representatius d'aquest corrent: Mataró, Alella, Canet de Mar i Argentona.

El president del Consorci de Promoció Turística, Jaume Borrell, ha detallat que el recull no és exhaustiu de tota l'obra modernista existent a la comarca, sinó que se n'ha fet una selecció aplicant estrictes "criteris turístics". Antoni Gaudí, Josep Puig i Cadafalch i Lluis Domènech i Muntaner en són els principals exponents. L'autora de la guia, la fotògrafa Marga Cruz, explica que s'ha fet un treball "molt visual" que permet "identificar les games cromàtiques de cada poble" i cridar l'atenció sobre els detalls dels edificis que sovint passen desapercebuts per als turistes. "Sovint la gent s'endu una imatge general i no es fixa en els detalls", conclou l'autora.