El camí cap a la nova gossera municipal de Mataró és ple de revolts. Ara que sembla que s’encara el seu tram final, amb l’inici de les obres del conegut oficialment com a Centre d’Acollida d’Animals de Companyia a la carretera de Cirera, val la pena mirar enrere i resseguir la tortuosa dècada plena de polèmiques que ha acabat desembocant en el projecte actual, que també genera controvèrsia pel seu elevat cost.
Desembre 2015 - L’Ajuntament, llavors en mans del PSC i CiU, anuncia que a principis de 2016 tancarà el centre d’animals d’acollida situat al carrer Galícia, que gestiona la SPAM (Societat Protectora d’Animals de Mataró). La manca de condicions de les instal·lacions impedeix renovar el conveni amb l’entitat. El consistori planteja externalitzar el servei al Consell Comarcal, que té a Argentona un centre dedicat a aquest àmbit
Gener 2016 - La SPAM promou una sorollosa manifestació davant l’Ajuntament que reuneix mig miler de persones en protesta per la decisió del tancament. Reclamen alternatives a deixar la ciutat sense gossera, com ara adequar Cal Pilé, edifici municipal que serveix de refugi d’animals
Gener 2016 - Pocs dies després de la manifestació, l’Ajuntament recapacita i es mostra obert a la continuïtat de la gossera municipal, prorrogant la concessió del servei a la SPAM si es poden corregir les deficiències que detecti un estudi tècnic de les instal·lacions
Març 2016 - L’Ajuntament anuncia que condicionarà el refugi de Cal Pilé amb una inversió de 80.000 euros per traslladar-hi de manera temporal les instal·lacions de la gossera, i que clausurarà la seu del carrer Galícia per manca de condicions. El consistori es compromet construir una nova seu pràcticament al mateix solar de La Llàntia.
Febrer 2017 - Comencen les obres per adequar Cal Pilé com a centre d’acollida d’animals. S'hi construeixen gàbies per a gats, per a quarantena d'animals i de primera atenció, i una nova zona de rentat. El cost és de 71.000 euros i els treballs finalitzen en tres mesos.
Juliol 2018 - Mor als 48 anys el regidor del PSC Joan Vinzo, que va ser el càrrec polític que va haver de lidiar amb la polèmica de la gossera municipal. Les seves gestions i el diàleg mantingut amb la SPAM i els diversos agents implicats van portar l’Ajuntament a reconduir la seva decisió inicial i mantenir el projecte de centre municipal d’acollida d’animals.
Novembre de 2022 - El projecte de la nova gossera triga més d’un lustre en concretar-se en paper: el primer compromís seriós arriba amb l’anunci dels pressupostos de 2023, de la mà del govern municipal de PSC i En Comú Podem, en els quals es preveu una partida de 600.000 euros per al nou equipament del carrer Galícia. Això sí, sense calendari
2023 - Es confirma que el projecte va per llarg ja que no es concreta l’inici d’obres. calendari per les obres, pendent el tema de la titularitat dels terrenys. L’equipament forma part del desenvolupament urbanístic del sector carretera de Cirera, i el solar on s'ha de construir no és del consistori, que l’ha d’obtenir mitjançant una cessió avançada.
Octubre 2023 - L’Ajuntament dona a conèixer finalment com serà la nova gossera de la ciutat, que preveu tenir enllestida l’any 2025. El cost previst s’ha disparat respecte a les previsions originals, ja que el projecte s’eleva fins als 1,5 milions d’euros. El nou equipament tindrà capacitat per a 70 gossos i fins a 80 gats i un edifici adjacent per a la SPAM, que haurà de construir l’entitat.
2024 - Malgrat que la previsió era que, un cop aprovat el projecte, es pogués començar a construir al cap de pocs mesos, passa tot l’any 2024 sense que s’iniciïn les obres, sumant així més endarreriments per a l’equipament
Gener 2025 - Més de 9 anys després de l’anunci del tancament de l’antiga gossera, comencen finalment els treballs per a construir el nou equipament al carrer Galícia. L'equipament, que s'ubicarà entre el túnel de l'autopista i la deixalleria, estarà finalitzat d'aquí a un any i serà la seu del centre d'acollida d'animals i de la SPAM