Doble reconeixement per la mataronina Maria Rovira, que va veure com el seu Rèquiem s’enduia 2 dels 5 Premis Butaca als que aspirava. Els Butaca, els guardons per votació popular considerats com els referents de les arts escèniques a Catalunya van ‘tornar’ a Premià de Mar en una edició condicionada per la Covid-19 que es va poder veure per televisió.
Èxit rotund de Maria Rovira i el seu Rèquiem en els Premis Butaca. En va guanyar dos, el de millor espectacle de dansa i el de millor coreografia. En total l'espectacle de Maria Rovira optava a cinc premis en els Butaca d'aquest any sumant-hi les nominacions a millor intèrpret femenina de dansa i a millor intèrpret masculí per partida doble.
La gran guanyadora de la nit dels Premis Butaca va ser 'Jerusalem', l'obra dirigida per Julio Manrique, que optava a 8 premis i que finalment n’ha recollit 6. Clara De Ramon, també mataronina, era actriu de repartiment en aquest muntatge.
Una aposta agosarada
El 'Rèquiem' de Mozart és una de les apostes més avantguardistes de Maria Rovira, que va plantejar un espectacle de dansa ple d’al·legories a la vida, la mort i la injustícia partint de la relació que va establir Mozart amb Déu quan va crear el ‘Rèquiem’. La posada en escena fusiona diferents estils, cultures i moviments artístics: antigues danses barroques, àrabs, africanes, budistes, indígenes… La coreògrafa mataronina Maria Rovira s’endinsa en un univers de sentiments i emocions comuns a tota la humanitat contagiant-nos amb una dansa enèrgica i hipnòtica.
Formada en dansa clàssica, contemporània i flamenc, Rovira va començar els seus estudis de dansa a l’Institut de Teatre de Barcelona. Va estudiar dansa contemporània al Conservatori Internacional de la Dansa de París, a l’escola de Merce Cunningham i Martha Graham a Nova York i va treballar amb els mestres de la Folwang Shule a Essen, on participa Pina Bausch. El 1985, Rovira crea a Mataró Trànsit Dansa, una de les companyies pioneres en la dansa moderna a Espanya amb repercussió internacional.