No hi ha xifres oficials que ho confirmin, però cada any que passa sembla que a la nit d’Havaneres hi baixin més mataronins. Milers de persones van tornar a omplir ahir dimecres a la nit el passeig del Callao per assistir a aquesta tradició de Santes, la de les tornades marineres i el rom cremat com a preludi dels dies més intensos de la festa major.
Malgrat que per a molts assistents, les havaneres en sí són el de menys i prefereixen rondar per les barres de bar, cap de les prop de 2000 cadires disposades davant de l’escenari van quedar buides per escoltar els dos grups protagonistes enguany de la nit, Mestre d’Aixa i els maresmencs Mar Endins. Les dues formacions, amb una llarga trajectòria en el món de les havaneres, no van defraudar als seguidors d’aquest gènere tan popular a les festes majors catalanes, i van anar actuant per torns a l’escenari interpretant alguns dels temes més mítics. Mestre d’Aixa i Mar Endins van tancar l’actuació amb les dues havaneres més conegudes, La Bella Lola i El Meu Avi.
La nit, però, comptava amb un nou ingredient, que de ben segur va ajudar a atreure tant de públic al Callao. A partir de la 1 de la matinada la rumba va prendre tot el protagonisme amb un grup que acull els millors músics maresmencs d’aquest gènere. Es tracta de Mataró Rumba All-Stars, una banda amb una desena de components entre els quals hi figuren Johnny Salazar, Petete Malla, Ivó Oller i Joan López. Ells són els autors de ‘La Reina del Maresme’, cançó omnipresent durant totes aquestes Santes, que es vol convertir en un himne oficiós de la ciutat. La seva interpretació, ben entrada la matinada, va ser el punt culminant de la nit.