Antònia Font, Manel, Amics de les Arts... i Mishima. El grup barceloní és el quart as del poker que ha revitalitzat el pop cantat en català. Potser no arriben a les cotes de popularitat dels altres tres grups –la seva és una proposta de caire més ‘indie’ i de vocació un pèl més minoritària- també han estat capaços d’omplir en una nit màgica el Palau de la Música, l’escenari on totes aquestes formacions han ofert els seus concerts més emblemàtics en els darrers mesos. Mishima, a més, compten amb un bagatge del qual molts altres grups d’aquesta nova generació no en poden presumir. Els inicis de la seva trajectòria es remunta a fa una dècada, amb el disc Lipstick Traces. Llavors, com tants altres noms de l’indie català i espanyol, cantaven en anglès per assemblar-se als seus referents. Però després de la publicació de The Fall of Public Man –disc que els va valer comparacions encara vigents amb grups com The Magnetic Fields o The Divine Comedy- van decidir-se a cantar en el seu propi idioma.
L’estrena en català, Trucar a casa. Recollir les fotos. Pagar la multa va suposar un gran pas endavant qualitatiu, ja que el seu discurs musical va guanyar naturalitat i autenticitat. Un camí que van consolidar el 2007 amb la publicació de Set tota la vida, considerat un dels millors discos estatals de la dècada per revistes com la prestigiosa Rockdelux. El seu darrer disc porta per títol Ordre i Aventura, i representa la confirmació de la maduresa de Mishima com un dels grans grups del país. Amb David Carabén al front, Mishima presenten n cançoner rodó, amb temes com Tot torna a començar, Deixa’m creure o Com abans. Barcelona és l’escenari on s’hi desenvolupen les històries de desamor i altres quotidianeïtats, embolcallades amb arranjaments preciosistes i molt cuidats. Ordre i aventura els ha convertit en un grup popular, més del que es podria esperar en un primer moment, i omplen a tot arreu. Segur que ho fan també aquest cap de setmana en la seva visita a Mataró, a la sala Clap, un escenari habitual en les seves gires.
Divendres, dia 20. A les 11 de la nit a la sala Clap