Tot i que la pluja va amenaçar amb fer acte de presència, finalment no va esgerrar el màgic còctel creat per la cantant cubana Omara Portuondo i la Barcelona Big Latin Ensemble, una producció pròpia del festival Cruïlla de Cultures que va deixar satisfets les prop de 1.200 persones que es van acostar al Parc Central el diumenge, dia 1.
Portuondo, amb una gran presència escènica motivada per la seva credibilitat artística i la llarga trajectòria que atesora, va oferir excel·lents interpretacions. Va ser especialment efectiva quan es va enfrontar a grans hits cubans com Bésame Mucho, moment clímax en què la cantant va portar al màxim la seva qualitat vocal de textura greu i profunda i amb un marcat vibratto.
Corria el risc que la presència de Portuondo deixés en un segon pla un dels plats forts de la originalitat de la vetllada proposada pel Cruïllal: l'aparició d'una Big Band formada per grans noms de l'escena catalana de jazz llatí. Una escena ben nodrida i amb força qualitat (molt mes que altres camps musical que han tingut més projecció), tal i com va quedar pal·les amb la interpreteació de la versió d'un tema cubà de Xavier Montsalvatge, a més de les peces pròpies sense Omara Portuondo.
Toc contemporani
Alguns convidats com el guitarrista brasiler Sony Junior, van donar especial relleu a un dels altres hits cubans, Dos Gardenias, per reescoltar de forma diferent el clàssic massa maltractat. Tot plegat va fer contemporània i novedosa, una proposta que ja de per si era interessant