El Posidònia Fest és tot un èxit i repetirà concerts fora del Port de Mataró

Redacció / ACN

El Posidònia Fest és tot un èxit i repetirà concerts fora del Port de Mataró

Les propostes intimistes de Maio i Judit Neddermann tanquen el Posidònia Fest, que ja pensa en la propera edició del darrer festival de l'estiu

Les veus delicades de Maio i Judit Neddermann han posat el colofó al Posidònia Fest, que posa punt i final a la programació cultural de l'estiu a Mataró. En la seva quarta edició, el festival ha estat "un èxit" de públic, segons ha explicat en declaracions a l'ACN un dels seus directors, Carles Moreno. A més, l'organització aplaudeix l'aposta de programar alguns concerts fora del Port, seu del festival, i ja ha anunciat que repetirà l'experiència l'any vinent. Aquest dissabte, les propostes intimistes de Maio i Neddermann han estat en perfecta simbiosi amb el format d'un festival que busca justament el tu a tu entre l'artista i el públic. La interpretació de 'Vinc d'un poble' de Neddermann ha estat un dels moments àlgids de la nit.

Judit Neddermann ha presentat a Mataró el seu darrer treball 'LAR', farcit de ritmes folklòrics i evocacions a la música brasilera de temes com 'La llave de la alegria', amb que ha obert la seva actuació, 'Vivo viva' o 'Celebrar', que han protagonitzat els moments més festius de la nit al Port de Mataró.

L'artista de Vilassar de Mar ha fet maridar els moment més enèrgics i ballables amb d'altres de més recolliment interior a través de 'Pau', 'Llévame contigo' o 'Esperar'. Neddermann també ha recuperat per al concert de Mataró cançons que han marcat la seva trajectòria, com 'LueSia', del seu disc debut. Especialment emotiva, però, ha estat la interpretació de 'Vinc d'un poble', una peça icònica de l'artista on parla de Vilassar de Mar i que ha dedicat a l'Anna Maria, qui va ser la primera mestra d'escola quan Neddermann era una nena. Totes dues han tornat a coincidir aquest dissabte al Posidònia.

Maio va obrir la darrera nit del Posidònia Fest. Foto: ACN


Abans d'ella, la petita dels germans Serrasolsas, Maio -Júlia i Pau formen Ginestà-, ha presentat alguns dels temes del seu segon disc en format acústic. Especialment tendre ha estat l'homenatge a la tercera edat de 'Repíteme' o el cant a l'amor LGTBI de 'Suau', que dóna nom al disc.

La barcelonina ha aprofitat també per interpretar el seu darrer single 'Tot els que ens agrada' sobre els amors d'estiu i ha repassat algunes de les cançons més icòniques del seu primer treball, com 'En este país se vive mejor' o  'Progresso adequadament', amb què ha tancat l'actuació.

Un moment del concert de Neddermann, amb ballarina inclosa. Foto. ACN


Un festival en format íntim consolidat

D'aquesta manera ha acabat la quarta edició del Posidònia, que enguany ha comptat amb artistes de renom com Guillem Roma o Lluís Gavaldà. La mateixa Maio o la clarinetista Carola Ortiz, però, també han omplert el recinte portuari. "Aquest any els grups menys mediàtics també han aportat molt públic", celebra Carles Moreno.

En aquesta edició, a més, el festival ha sortit per primer cop del Port de Mataró, per oferir dues jornades al centre de la ciutat, una experiència que l'organització valora molt positivament i a la que volen donar continuïtat en el futur: "Sortir de la zona de confort del Port ha aportat nous públics al festival".

El festival es consolida així com la darrera proposta cultural de l'estiu a la capital del Maresme. En els seus primers anys, el Posidònia ha portat a Mataró artistes com Pau Vallvé, Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Marina Rossell, Albert Pla o Rita Payés. Tot ells en el format íntim propi del festival.