Els espectadors que assisteixin a algun dels 10 muntatges que ha programat la Sala Cabanyes per a la temporada 2011-2012 poden quedar igual d’embadalits pel canvi que ha experimentat el teatre que per l’acció que veuran a l’escenari. El teatre del centre catòlic ha renovat completament la platea. El canvi dels seients és el que més crida l’atenció. Les clàssiques cadires vermelles han donat pas a unes butaques blaves molt més còmodes. També s’ha pintat el sostre, s’ha millorat la il·luminació i l’amfiteatre compta ara amb una visió molt millor de l’escenari.
La Sala s’ha deixat més de 30.000 euros en aquestes reformes, que segons el seu president, Toni Grané, calia fer “per dignitat”. L’entitat resta a l’espera d’arribar a un acord amb el consistori per construir un nou teatre, però la situació econòmica actual fa impossible preveure aquest projecte a curt o mig termini. “Potser no és la reforma ideal, però hem arribat fins allà on podíem”, ha resumit Grané. La política de Sala Cabanyes es basa en anar fent reformes puntuals cada any, totalment autofinançades. La idea és anar actualitzant mica en mica una sala que d’aquí ben poc celebrarà el seu centenari i que necessita millores urgents mentre no es concreta el futur urbanístic del Centre Catòlic. El director de la Sala va apuntar que amb el canvi de govern a l’Ajuntament no s’han produït novetats en les negociacions. Així mateix, es manté vigent, tot i que sense concrecions, el conveni amb Unió de Cooperadors per establir converses sobre el futur del Pati del Cafè Nou.
Una desena de propostes
En l’àmbit exclusivament escènic, Sala Cabanyes ha preparat un curs farcit de muntatges, amb una desena de propostes entre les quals hi ha estrenes, reposicions, coproduccions amb companyies i entitats externes i teatre de petit format a La Saleta. La temporada s’iniciarà el 224 de setembre amb la recuperació del musical ‘Un violinista a la teulada’, un dels grans èxits de l’anterior curs a la Sala. Un altre retorn serà el del Mikado, el popular musical de Gilvert i Sullivan, amb direcció de Marc Molina, després de la gran acollida que va tenir la primavera passada. El teatre espanyol clàssic prendrà el relleu amb “El concert de Sant Ovidi, d’Antonio Buero Vallejo, una coproducció de Sala Cabanyes amb el Grup Independent de Teatre.
Els Pastorets cobrarà tot el protagonisme per les festes nadalenques. La direcció anirà a càrrec, per segon i darrer any, de Josep Rodri, mentre que Jordi Lluch tornarà a encarregar-se de la direcció musical. L’Espai Saleta s’estrenarà al febrer amb l’obra “ER – Actrius”, de Josep Maria Benet i Jornet, dirigida per Josep Maria Rabassa. El següent torn serà per un muntatge de l’actor i dramaturg italià Darío Fo, Premi Nobel de Literatura. Aquí no paga ni Déu, una comèdia d’embolics que estarà dirigida per Quique Hernàndez Benito. De retorn a La Saleta, destaca la proposta de petit format “Accident”, de Lluïsa Cunillé, amb la direcció d’Enric Lucena. Pels voltants de Sant Jordi Sala CAbanyes promourà un “Concert de primavera” amb la soprano Marga Cloquell. I finalment, un dels espectacles més esperats de l’any a la Sala, el de fires, es mourà a ritme de Gospel. “Oh Happy Day”, un musical per a tota la família coproduït amb l’EScola de Música de Mataró.