Un privilegi anomenat Setmana de Música Antiga de Mataró

Redacció

Un privilegi anomenat Setmana de Música Antiga de Mataró

Comença una nova edició, la 42a, d'un cicle de gran vàlua que aquest 2024 proposa un viatge musical pel virtuosisme i l’espiritualitat assolits a Europa entre el Renaixement i el Barroc

La 42a Setmana de Música Antiga de Mataró ofereix aquest any una edició marcada per un recorregut per la música de l'Europa renaixentista i barroca. Amb el suport de l’Ajuntament de Mataró i diverses institucions, aquesta edició convida a explorar el virtuosisme i la profunditat espiritual que defineixen aquests períodes, amb una programació diversa que s’estén entre el 8 de novembre i l’1 de desembre.

  • Les entrades pels concerts de la Setmana de Música Antiga es poden comprar aquí
La Cripta dels Dolors, l'escenari més curiós de la Setmana. Foto: Cultura Mataró
  • El primer concert, “Prophetiae Sibyllarum”, se celebrarà el divendres 8 de novembre a les 21 h a la Capella dels Dolors de la Basílica de Santa Maria. En aquesta obertura, el Cor Ciutat de Mataró interpretarà una de les obres més celebrades d’Orlando di Lasso, on la polifonia complexa i les evocadores profecies de les sibil·les marquen el caràcter místic de la trobada. Aquesta primera cita ens convida a endinsar-nos en l’esplendor renaixentista i és una de les peces clau de la Setmana de Música Antiga.
  • La setmana següent, el divendres 15 de novembre, a les 21 h, la Capella dels Dolors acollirà “Les plaisirs de l’âme”, on la clavecinista Eva del Campo portarà el públic a la cort de Lluís XV amb música francesa de Jean-Baptiste Parant i altres contemporanis. Aquest concert, centrat en el període rococó, ofereix una atmosfera elegant i refinada que contrasta amb la intensitat dels concerts posteriors.
  • El dissabte 23 de novembre, també a les 21 h, la Capella dels Dolors serà l'escenari de “Música a la cort espanyola en temps de Velázquez”, interpretat pel prestigiós conjunt La Grande Chapelle. Aquest concert farà reviure l’Espanya dels Àustries amb un repertori inspirat en l’estètica de l’època de Velázquez, destacant la riquesa cultural i artística del segle XVII.
  • L’endemà, diumenge 24 de novembre, la cripta de la Capella dels Dolors acollirà tres sessions del concert “The Spirit of Gambo”, a les 18 h, 19 h i 20 h, protagonitzades per Peter Krivda i dedicades a la viola de gamba. Aquest format intimista permetrà als assistents gaudir de les subtileses sonores d’aquest instrument en un entorn amb una acústica perfecta per a la música barroca.
  • El dissabte 30 de novembre, a les 21 h, tindrà lloc un dels moments més esperats: “Les Sonates del Rosari” de Heinrich Biber, interpretades per la violinista Lina Tur i el seu conjunt. Considerada una obra mestra del Barroc, aquest cicle de sonates combina tècnica i espiritualitat d’una forma que promet captivar profundament el públic.
  • La Setmana culminarà el diumenge 1 de desembre a les 18 h al Teatre Monumental amb “Giuseppe riconosciuto”, un imponent oratori de Domènec Terradellas interpretat pel conjunt Vespres d’Arnadí en col·laboració amb el Foment Mataroní. Aquest concert de clausura oferirà una experiència vibrant i apoteòsica per tancar el festival, fent un homenatge a un dels compositors més destacats del barroc català.

En paraules de Joan Vives, l’edició d’enguany “porta el públic a un viatge de contrastos emocionals i tècnics, entre la grandesa polifònica i la profunditat de la música instrumental barroca”. Aquesta Setmana de Música Antiga de Mataró es consolida com una de les cites culturals més esperades i una oportunitat única per descobrir les obres cabdals d’aquests períodes en espais històrics emblemàtics de la ciutat.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta