Manolo i Olga: Una jubilació merescuda per a un clàssic de la fruita a Mataró. Foto: Lluís Rugama

Cugat Comas

Una jubilació merescuda per a un clàssic de la fruita a Mataró

'Manolo i Olga' deixen la botiga després de mig segle venent fruita i verdura a l’entorn de la Plaça Gran: el seu nebot Alberto prosseguirà el negoci

 

En Manolo i l’Olga són dos fruiters i dues grans persones, més dolces que el que han estat venent durant 50 anys a milers i milers de clients. Primer amb una parada a la Plaça Gran i després a la seva fruiteria al carrer de Santa Maria, en Manuel Prados i l’Olga Gutiérrez han compartit tota una vida amb la clientela fidel, a base de bon gènere i estimar-se la feina que fan. Aquest dissabte, 4 de gener, ha estat el darrer de la fruiteria amb ells al capdavant. En Manolo es jubila i ho ha celebrat. D’aquí a uns dies l’Alberto Mola, el seu nebot i fins ara treballador de la casa, continuarà el negoci pel seu compte. Durant la darrera setmana han estat centenars els amics i clients que han fet cap a ‘can Manolo i l’Olga’ per acomiadar-se i agrair-los la bona feina.

En Manolo explica el seu comiat: “Vaig decidir que em jubilava a principis d’any. M’agrada molt la meva feina però ha arribat l’hora. Són moltíssimes hores i molta dedicació. En aquesta feina no es pot fer mitja jornada: el gènere necessita hores. Treballo de dos quarts de set a les nou de la nit i arriba un moment que ja no puc més”, resol.

La jubilació, però, s’ha celebrat a consciència. “Diumenge passat ja van venir els meus fills a decorar la botiga i durant tots aquests dies ha anat passat la clientela. Han estat dies de moltes emocions i avui especialment espectacular la de gent que ha entrat agraïda i a dir-nos adéu”, explica emocionat.

  • El mes de juny va dir-li a l’Alberto Muela si volia la botiga i finalment el seu nebot li va dir el “sí, vull”. 
  • En Manolo es jubila i l’Olga seguirà treballant fins a complir, si li surt alguna coseta.

Tota una vida al servei de la clientela


Amb només 16 anys, en Manolo va arribar a la Plaça Gran de Mataró. “Jo li tinc tota l’estima del món perquè tot el que tinc ha sortit d’aquí, fins i tot la família”, explica emocionat. Després de dos anys de mosso en una parada, amb 18 va agafar la parada. Es va casar amb l’Olga ja abans d’anar a la mili per poder continuar amb parada a la plaça. L’Olga i el seu pare la van dur mentre feia el servei militar. Des de llavors, anys i més anys despatxant fruita i verdura fins que el 2004 va arribar el local del carrer de Santa Maria, uns metres més amunt però ben bé com un apèndix de la pròpia plaça.

Van fer la fruiteria de bell nou perquè la zona els encantava i durant un any i mig compaginen parada i botiga. Després ja es queda la botiga i fins al dia d’avui. “Han estat 20 anys que m’han passat volant literalment. Estic molt orgullós de la feina que hem fet i sobretot de la clientela, que sempre l’hem valorat molt. Més que clients són amics i veure’ls contents i venint a acomiadar-se vol dir que alguna cosa hem fet bé”, resumeix amb els ulls plorosos.

En Manolo i l’Olga, l’Olga i en Manolo. Dos clàssics de la fruita a la Plaça Gran, implicats socialment amb la ciutat i la seva cultura, amb la Setmana Santa o amb Les Santes, quan asseguren que seguiran fent de ‘Panoràmix’ de la Juliana, com els darrers anys. Precisament avui n’hi havia per brindar. Un dia feliç que posa el punt final a una gran feina i una història d’amor al propi ofici. 

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta