a Google  
a capgros.com  
| 9 de setembre de 2010|
Ciutat | Educació
La USTEC denuncia la ineficàcia de la sisena hora lectiva
El sindicat manifesta que els dos principals problemes als que s’enfronta l’escola pública són la massificació de les aules i el risc de marginació
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 232 lectures Data 11|09|2006 19:56 Disminueix lletraAugmenta lletra
Un moment de la roda de premsa
per X. Alomà
fotos Simó Gràcia
Comparteix
La implantació de la sisena hora lectiva als centres públics no resol la problemàtica real de l’alumnat. Aquesta és la denúncia que la Unió Sindical de Treballadors de l'Ensenyament de Catalunya (USTEC) va expressar divendres en roda de premsa al Centre Cívic de Cerdanyola.

Segons va explicar José Luis Mataix, membre de la secretaria comarcal de la USTEC al Maresme, els dos principals problemes als que s’enfronta actualment l’escola pública són la massificació de les aules –que allotgen més de vint-i-cinc alumnes per classe, en alguns casos- i la necessitat d’afrontar la diversitat cultural dels alumnes per evitar la marginació del col·lectiu immigrant. “Hi ha una divisió social entre l’alumnat de les escoles pública i concertada. La pública acull un 82% dels alumnes d’origen immigrant, mentre que la concertada només compta amb un 18%”, va assenyalar Mataix. “Aquesta ruptura és perillosa, ja que pot desequilibrar la societat en un futur”, va afegir. Per aquest motiu, la USTEC considera prioritari un reequilibri de la distribució d’alumnes als centres, tant públics com concertats, des del moment de la matriculació. “Els centres concertats són elitistes, discriminen els alumnes segons l’origen, i és bàsic que cada escola sigui un reflexe fidel del barri on es troba”, va manifestar Mataix.

Des que es va començar a debatre la qüestió el sindicat s’ha mantingut en una postura clarament contrària a aquesta mesura derivada del Pacte Nacional per a l’Educació i considera que, a punt que els alumnes comencin el nou curs, és el moment de recordar llurs arguments contra la implantació de la sisena hora lectiva. “La Generalitat la considera una mesura contra el fracàs escolar i creu que un augment del professorat als centres públics és el que ens cal. Si fos tan fàcil lluitar contra el fracàs dels alumnes, que ve donat per les seves condicions socials i familiars, aquesta sisena hora ja s’hauria implantat fa anys”, va opinar Mataix. Així doncs, la clau és, segons la USTEC, engegar mesures socials que reequilibrin les desigualtats entre alumnes dins les escoles catalanes.

Presses d’última hora

D’altra banda, el sindicat també va denunciar la imprevisió amb la qual el Departament d’Ensenyament i els ajuntaments de la comarca han afrontat la preparació dels nous centres del Maresme per al curs 2006-2007. “No s’han desplegat els mitjans suficients per tenir-ho tot a punt el 12 de setembre”, va dir José Luis Mataix. “Aquest fet seria acceptable si no fos perquè els responsables ens diuen que el curs comença amb normalitat, i no és així”, va afegir.

Mataix va explicar que el nou curs s’està preparant amb presses, barracons d’última hora i manca de mobiliari –a centres de Tordera o Palafolls-, entre d’altres contratemps. “Una nova escola de Vilassar de Mar obrirà amb força mancances, després que dijous els instal·lessin la llum i l’aigua; i un centre del Masnou no ha acabat les obres i el Departament obliga la direcció a començar el dia 12 sense tenir la llicència”, va revelar Mataix.
EnviarAmic Enviar a un amic Imprimir Imprimir Opinio Afegir opinió Lectures 232 lectures Data 11|09|2006 19:56 Disminueix lletraAugmenta lletra
Afegeix la teva opinió sobre la notícia
www.Capgros.com no es fa responsable de les opinions entrades pels usuaris, i es reserva el dret a eliminar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la bona fè o l’ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. De la mateixa manera, www.Capgros.com no asumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, als que es pugui accedir a través del nostre portal. També s'informa que, tal i com obliga la llei, es recollirà la procedència (IP) de tots els comentaris entrats.

  Opinions dels lectors
  maria farta de sentir que la culpa es dels alumnes - 12/09/2006 8:59:01
Estic d'acord amb l'articulista que el fracas escolar no depen nomes de la implantació de la sisena hora.
Amb el que no estic d'acord és que es carreguin les culpes a les condicions socials i familiars dels alumnes que , en algun cas, pot ser veritat però no ho és en la majoria de casos.
Els mestres també haurien d'entonar un "mea culpa" en temes en els quals no estan al dia.
Els cal un reciclatge ja que els alumnes els donen cent mil voltes per exemple en noves tecnologies.
I no val dir que als nanos no els convé fer-les servir. Tot el contrari el que cal és integrar-les al sistema educatiu ja!. I que els mestres les utilizin amb la mateixa soltura que els alumnes.

  un altre que també n'està fart - 12/09/2006 9:23:47
Coicideixo amb l'anterior opinió. Poser ja n'hi ha prou de mirar-se el melic, culpar a tothom i "oblidar-se" que mestres i professors també necessiten un saludable exercici d'autocrítica que vagi més enllà de l'etern "amb increments de plantilla es solucionen tots els mals".

  Eva - 12/09/2006 11:19:16
Jo crec que el fracàs escolar està en la manca de mà dura. Als alumnes no se'ls pot renyar perquè llavors van els pares i denúncien als profressors perquè el seu fill és el millor de tots i no ha fet mai res. Jo recordo que quan anava a l'escola si el professor em renyava, quan tornava a casa i ho deia em tornaven a renyar perquè volia dir que segurament havia fet alguna cosa malament. Ara no, si el professor renya a l'alumne i l'alumne ho diu a casa, el pare va a veure al professor a veure perquè a renyat al seu fill que és un sant.
I què vol dir que ara els nens no poden repetir curs?? Que tindràn traumes infantils potser si repeteixen curs?? Això és la tonteria més gran que he sentit mai!!
El problema és que pels alumnes, els professors ja no són cap autoritat i no els hi tenen cap respecte.
A part estic d'acord amb que els professors necessiten un reciclatge perquè la majoria no tenen ni idea de noves tecnologies. I posen professors d'història a donar classes de matemàtiques o bestieses per l'estil.

  Josep - 12/09/2006 11:35:49
Aquest augment d'1 hora lectiva és un canvi molt important. És normal que el primer any hi hagi dificultats. Amb el temps tot s'arreglarà. Ja se sap que "las cosas de palacio van despacio".

  Lali - 12/09/2006 12:29:16
Potser si els mestres ho fan amb ganes, en treguin un bon resultat no?.
Què poc ens agrada treballar senyor!.

  Una que s'hi fixa - 12/09/2006 18:10:24
Estic absolutament d'acord amb l'opinió de l'Eva.
Els nens no veuen els mestres com una autoritat per què ni tant sols veuen els propis pares com una autoritat.
El rotllo 'jo sóc amic del meu fill, l'escolto, l'entenc...' s'ha portat tant a l'extrem que els nens fan i desfan a casa, al cole, al carrer i allà on van.

  resor - 12/09/2006 18:22:39
I que en teniu tots de raó...

  graupera - 12/09/2006 20:01:52
Estoy totalmente de acuerdo con la opinion de EVA, pero super totalmente de acuerdo con cada palabra que ha escrito, lo que hace falta con los niños de hoy en dia ( y con la juventud es más mano dura y si conviene jarabe de palo). Toda la generación de los años 50 y 60 crecieron con una serie de normas, mas rigidez,mas educación más respeto por todo en general,con mas mano dura,sin tantas contemplaciones y tonterias como hay ahora y aquella epoca fue mejor que ahora (en el tema este) y ahi estan todos han echo su vida y no les ha ocurrido nada. Pero la culpa no la tienen ellos sino los padres de hoy en dia que tenemo a los niños ( juventud ) demasiado mimados, consentidos.etc.etc,y no queremos ni que les toque el aire.

  Pare - 12/09/2006 20:29:32
Ai! aquests de la USTEC, que poquet els agrada treballar... Aquestes organitzacions corporatives només pensen en el seu gremi i en els seus interessos particulars, quina llàstima, quina poca vocació de servei públic i quins arguments més pobres que donen. Si tots els profes de l'ensenyament públic pensessin així aniríem apanyats...

  Anònim - 12/09/2006 21:57:08
Estic d'acord sobre el tema de l'autoritat, però ho dieu com si fos culpa del mestre o fins i tot del fill.
La culpa, obviament, es dels pares.

  e - 13/09/2006 9:55:05
Encara no entenc com ningú s´ha adonat del que ha dit aquest senyor, es queixa que la concertada
hi han meyns nouvinguts i que la escola concertada és elitista... Molt be to això es podria discutir, però no diu res l´escola concertada no reb diners per la sisena hora, perquè aquesta discriminació. Segons ell son bons per una cosa però per rebre diners per la sisena hora no. El que m´extranya és que ningú ni mitjans de comunicació ni les propies escoles
hagin dit res al respecte. Perquè una ajuda d´aquets tipus la reben uns nens si hi els altres no, es que no pagem tots els mateixos impostos. es que no son iguals. Recordo que la
meitat dels nens escolaritzats van a la escola
concertada, que faria la Generalitat si tots
els pares portessin als nens a l´escola pública. Que no hi haurien prous plaçes sería un problema i a més molt greu. Donçs perquè aquesta diferència amb una democràcia no son tots iguals.




  pepita - 13/09/2006 10:56:05
La USTEC denuncia la ineficàcia de la sisena hora lectiva.
Si fan com a l'escola de la meva filla que la dediquen a fer deures evidentment no serveix per a res. Quina cara!

Ja pots llegir el Capgròs d'aquesta setmana
Edició digital
Hemeroteca
Serveis





Subscriu-te
gratuïtament als
butlletins de Capgros.com

Ja tenim més de 13.500 subscriptors!
Uneix-te al grup de Capgròs
Classificats
  Entra anuncis gratuïts
  Treball
  Compra-venda
  Amistat
  Classes
  Lloguer-traspàs
  Diversos
Necrològiques
Farmàcies de guàrdia
El temps
Jocs on-line
Horòscop
Horaris


Participació i opinió
Editorial
El centre de menors
En plena ressaca de Santes, es va desfermar la polèmica al Pla d’en Boet. Un grup de ve... Més
Jordi Surinyach
Via fora
Patrimoni i paisatge urbà
El patrimoni històric es la materialització de la memòria col·lectiva... Més (1 comentari)
Hicham Bouricha
Firmes
L'immigrant: culpable o víctima de la crisi?
El fenomen de la xenofòbia o l'odi i hostilitat envers els estrangers està intrí... Més
Marcos Fáundez
Firmes
La tecnologia més avançada del món
Durant aquestes passades vacances d’estiu vaig tenir la oportunitat de visitar un celler del S... Més
Judith Vives
Una habitació amb vistes
Autoenganys
Woody Allen torna una vegada i una altra a temes recurrents, i així és com en la seva ... Més
Manuel Cusachs
Mataró, fa cent anys
Setembre de 1910
L’horari de l’Euterpe
Els teatres i cinemes a vegades acabaven m... Més
Brutícia a Argentona


Una veïna del carrer Abat Escarré d'Argentona ha fet una fotografia del Torrent d'en Tossa, situat just davant de casa seva, per denunciar l'estat de deixadesa i la brutícia que s'acumula en aquest punt. Aquesta veïna ha denunciat en repetides ocasions la situació al consistori però, assegura, els responsables municipals no hi han posat solució.
Sortim al pati
Fer l’agost al Maresme (i II)
‘Ha vingut poca gent però no és un festival elitista’
‘A vegades una cançó val més que mil discursos’
 
La Missa de les Santes
Cada any la Missa de Les Santes surt bé. Sempre segons el gust de cada assistent, en menor o major grau, però sempre sempre bé, com enguany. Però hem de dir que les darrere... Més
T'interessa l'oferta de les Tres Roques
Sí, és completa i variada
No, és una oferta de poc pes acadèmic
No conec el centre
No sap/no contesta
          
Quin llibre regalaràs per Sant Jordi? Fes la teva recomanació
Un empresari preveu obrir dos macroprostíbuls a Mataró. Que n'opines?
Quines mesures creus que cal adoptar per millorar la participació ciutadana?
Concurs Foment
Guia Capgròs 2010
Concurs Cinema

Notícies Mataró.

Guia de Mataró. Informació Maresme. Mataró pisos. Notícies futbol, cinema, esports, cultura, oci.
Tota la informació de Mataró i el Maresme.

Mataró Capgròs.



Qui som  |  © Capgros.com - 2010  |  (Avís legal) titulars RSS   titulars RSS
Portal creat per
http://www.capsulamedia.com