Un torneig d'e-sports.
Un torneig d'e-sports.

Redacció

Mataró vol promoure els e-sports

El Ple aprova per unanimitat una proposta de resolució presentada per ERC

Promocionar els e-sports com a model d'oci alternatiu, social i inclusiu a la ciutat. Aquesta és la voluntat de la proposta presentada per ERC i votada per unanimitat en el Ple del 8 d’abril amb esmenes incorporades del PSC. Per a portar a terme la iniciativa, s’adopten una sèrie d’acords que s’haurien de concretar, d’entrada, en la creació d’una taula de treball vinculada al Consell de Joventut. En aquesta taula, en la qual hi haurà partits, organitzacions i entitats del sector, s’apostarà per donar suport als equips que participen de manera professional i semiprofessional en el món dels e-sports.

La taula de treball haurà de fer un estudi sobre la situació de competicions o esdeveniments d'esports electrònics a la ciutat, que ajudin a situar Mataró com a municipi de referència, mitjançant la creació de vincles amb plataformes, lligues, entitats o empreses del sector per apropar i facilitar els e-sports a la població mataronina i als clubs esportius de la ciutat. La Taula també s’haurà d’encarregar de portar a terme un Pla Local dels e-sports enfocat a despertar l’interès per a les tecnologies en noies joves. A més, instarà al TecnoCampus a incloure al programa TecnoGirl una activitat específica per a la promoció dels e-sports. També s’estudiarà la cabuda de clubs d'esports electrònics a la ciutat que aportin un equip de referència als joves de Mataró i que ajudin a popularitzar el municipi.  En aquest sentit, es valorarà la possibilitat d’adaptar un espai de la ciutat per a la pràctica d’e-sports. D’altra banda, es faran xerrades amb joves catalans influents del sector que ajudin a aportar diferents perspectives per tal de presentar aquest nou model d'oci a la ciutat.

L’Ajuntament considera que diversos estudis posen de manifest que aquest nou model d'oci alternatiu pot comportar beneficis cognitius per als i les jugadores, estimulant positivament el desenvolupament de capacitats com la coordinació i l'enginy. A més, entenen que la seva implantació i regulació com a model d'oci poden convertir-lo en una eina pràctica i atractiva per tal de treballar pilars com l'educació en valors i el treball en equip. Per aquests motius, consideren que és important treballar localment en un model que elimini les barreres d'accés i les desigualtats encara presents en el sector. D’altra banda, es pretendrà fomentar l’ús responsable d’aquestes tecnologies i evitar situacions de dependència.

Els e-sports

Els esports electrònics, també coneguts com a e-sports, és el nom que reben les competicions de videojocs professionals i semiprofessionals. Actualment aquest sector pren força principalment en països del continent asiàtic com Corea del Sud o la Xina, on ha estat regulat i reconegut com a esport. A Europa, en canvi, la regulació encara és a les beceroles amb la creació de la European Esports Federation en la qual s’hi han sumat dotze països, com per exemple Itàlia, Portugal, el Regne Unit o Suècia. En l'àmbit estatal, els esports electrònics són retransmesos i promoguts mitjançant la Lliga de Videojocs Professional (també coneguda com a LVP).

Global Esports Market Report de Newzcoo va xifrar, l’any 2018, en 2,6 milions la quantitat d'entusiastes dels esports electrònics a l'Estat Espanyol, en 5,5 milions la quantitat de persones que han vist en algun moment un esport electrònic i en 24,2 milions aquelles persones que han jugat o que juguen a algun videojoc.

Arxivat a:

Comentaris (1)

Amb la col·laboració de

Generalitat de Catalunya
Logo Capgròs
  • Capgròs Comunicació, SL
  • Ronda President Irla,26 (Edifici Cenema) 08302 Mataró (Barcelona)
  • Telèfon: 93 312 73 53
  • info@capgroscomunicacio.com
  • redaccio@capgros.com
  • publicitat@capgros.com

Associat a l’àrea digital

Amic mitjans d'informació i comunicació

Web auditada per OJD Interactive