La Fundació Òpera Catalunya, amb seu a Sabadell, des de l’any 1987, enceta la 37à. temporada. “51 funcions rècord en 13 ciutats catalanes que els converteix en la companyia amb la major implantació territorial de l’Estat”.
Qui forma part d’aquest circuit operístic català, el més important de tot l’Estat Espanyol? Prengueu nota: a més de la capital catalana, Barcelona, hi ha Cornellà de Llobregat, Figueres, Girona, Granollers, Lleida Manresa, Reus Sant Cugat del Vallès, Tarragona, Vic i Viladecans.
I Mataró?, us preguntareu: Mataró, una de les ciutats més importants de Catalunya i amant -també- de la bona música- , no hi és. No hi és i, el que es pitjor, ni se l’espera.
A l’inici de l’actual mandat municipal -que ja s’acaba-, se’ns va prometre que l’actual Ajuntament faria importants reformes al Teatre Monumental (de propietat municipal des de l’any 1984, quan Jaume Tarrazón, el ven a l’Ajuntament per 70 milions de pessetes.
Mataró -insisteixo- segueix al marge del circuit de ciutats catalans amants de l’òpera. Sort del Foment Mataroní que supleix aquesta greu i anacrònica manca de previsió municipal.
Aquesta nova temporada d’Òpera (la número 37) té nous al·licients a partir del gener del 2025. En la nova etapa encapçalada i dirigida per Jordi Torrens, “Volem seguir captivant el públic amb unes òperes properes que ens emocionin i ens facin viure el gènere amb tota la seva intensitat [...]
Enguany plantegem propostes [..] Aquesta és també una temporada de creixement en nombre de funcions. Òpera a Catalunya consolida una temporada amb quatre títols representats, inclosos en la seva oferta d’abonament a Sabadell, on presentem 14 funcions, així com en la programació del Palau de la Música Catalana on, per primera vegada, passaran totes les òperes de la temporada. Altres ciutats del circuit (Cornellà de Llobregat, Lleida, Vic i Viladecans) també augmenten l’oferta operística, fet que posa en relleu l’increment d’espectadors.” Els nous títols són La Boheme, de Puccini i del mateix autor “Tosca”. I de Giuseppe Verdi “Nabucco” i finalment “Carmen”, de Georges Bizet.
Altres ciutats del circuit (Cornellà del Llobregat, Lleida, Vic i Viladecans) també augmenten l’oferta operístic, fet que posa en relleu l’increment d’espectadors. Us hi esperem. Bona temporada i molta òpera per a tothom!
I Mataró? Com ja hem avançar ni hi és al circuit de ciutats catalanes, ni tampoc se l’espera. I de les reformes del Monumental? Tampoc. Per què?
Comentaris (3)