Razer és una de les companyies més prolífiques en el món dels perifèrics de videojocs, tant per PC com per consoles. Seus són alguns dels millors comandaments, cascs i teclats i ratolins. Ara volen donar un pas més amb Hypersense, una nova tecnologia amb la que volen millorar la immersió dels videojocs a través dels perifèrics per a ordinadors.
Bàsicament intenten que hi hagi respostes hàptiques com a retroalimentació a tot el que passa en el joc, amb efectes que arriben a les mans, oïdes i esquena del jugador. Vindria a ser un pas al davant respecte el sistema de vibració dels comendaments que es va estrenar en Nintendo 64 i que ha anat evolucionant durant tots aquests anys.
No són vibracions sinó respostes hàptiques, el que significa que són sensacions més precises per simular situacions més properes al tacte.
Com que per norma els videojocs són tridimencionals, aquesta tecnologia també actua de manera que afecti al jugador en els seus 360 graus. Connectant diferents perifèrics s’aconsegueix acostar-se al jugador des de diferents punts.
El teclat compta amb una alfombreta on recolzar el canell que premet oferir sensacions similars a passes i accions en la zona esquerra del jugador. El ratolí ofereix sensacions quan el personatge agafa un arma o un objecte.
Els auriculars permet crear un ambient tridimensional aprofitant el so estéreo i les vibracions des de qualesvol costat. I per últim, la cadira permet que s’enviïn esnsacions fortes a l’esquena, com explosions i demés. Caldrà veure com ho adapten des dels jocs, però és ambiciós.
Respostes hàptiques, el futur.
Comentaris